Офіс великих платників податків
Державної фіскальної служби

Натисніть, щоб змінити колір сайту Збільшити розмір шрифту
-
+
Скинути
До звичайної версії
У Дніпропетровському управлінні обговорили підтвердження організаційно-правових форм нерезидентів з метою визнання операцій контрольованими
09.11.2018

Начальник відділу комплексного аналізу Дніпропетровського управління Світлана Глушко обговорила з платниками правильність відображення контрольованих операцій згідно переліку організаційно-правових форм нерезидентів в звітності та відповідальність за неповне відображення контрольованих операцій.

Вона зазначила, що операції з нерезидентами можуть бути контрольованими не тільки за країною походження такого контрагента, а ще й за його організаційно-правовою формою. Доволі часто у платників виникає питання: чи потрібно мати документ, що підтверджує організаційно-правову форму контрагента?

Для визнання господарських операцій платника податків контрольованими нерезидент, з яким здійснюються такі операції, має бути зареєстрований у організаційно-правовій формі зазначеній у Переліку, затвердженому постановою КМУ від 04.07.2017 р. № 480, та/або не бути податковим резидентом держави, в якій він зареєстрований як юридична особа.

Для документального підтвердження організаційно-правової форми контрагентом-нерезидентом можуть розглядатись реєстраційні (установчі) документи нерезидента, виписки з національних реєстрів тощо, в яких зазначається повна назва контрагента-нерезидента та його організаційна-правова форма.

Державною фіскальною службою рекомендовано платникам податків отримувати від контрагента документ, що видається фінансовим (податковим) органом відповідної країни, за формою, затвердженою згідно із законодавством цієї країни. Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України (лист ДФС від 14.08.2017 р. № 21674/7/99-99-14-01-02-17).

Крім того, платник може самостійно обрати спосіб та форми отримання інформації щодо сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному році.

Світлана Глушко звернула увагу на норму п. 50.1 ПКУ, відповідно до якої не застосовуються штрафні санкції до платників, які нададуть уточнюючий розрахунок до декларації з податку на прибуток з метою коригування зобов’язань відповідно до ст. 39 ПКУ. Уточнення мають бути зроблені до 1 жовтня року, наступного за звітним, тобто до граничної дати подачі звіту про контрольовані операції (пп. 39.4.2 ПКУ).

Звернуто увагу платників, що за несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірах, визначених відповідно до ст. 120.4 ПКУ.

Коментувати в соцмережах: